woensdag 6 mei 2009

Escher's Lizard

Hagedis, ik vond het een moeilijk thema. Ik heb er veel over nagedacht, maar veel verder dan hagedissen tatoo's en een close up van de huid kwam ik niet. Tot ik ineens een ingeving kreeg en aan de hagdissen van Escher moest denken. Ik heb zijn patroon gebruikt voor het mijn quiltje.
De ondergrond is donker paars, maar dat is bijna niet te zien op de foto. De hagedis is van zelf geverfde stof. Alles is met de hand geborduurd.
Ik ben heel benieuwd naar de quiltjes die nog komen gaan.

2 opmerkingen:

Marion zei

Ik vindt het ook een moeilijk thema, surf veel op internet rond en kwam dit ook tegen. Maar al met al je quiltje is zeer goed gelukt.

Margeeth zei

Ja, leuk geworden zeg, die hagedissen. Ik heb een boek met grafiek van Esscher en daar stonden ze ook in (heb er ook aangedacht om dat te gebruiken). Bij surfen op het internet ook heel veel tattoo's tegengekomen van hagedissen, waaronder iemand die het wel een beetje had overdreven:
http://www.bedoper.com/reptilian/graphics_graveyard/lizard_man.jpg
(let vooral ook op de tong!)