dinsdag 21 april 2009

Huid


Dit is mijn interpretatie van het thema "hagedis". Het is de huid van een hagedis bij de hals. De schubben zijn van tyvek, die ik met acrylverf groen heb geverfd. Ik heb ze op zwarte suedine (?)gelegd, er een stuk donkergroene tule overheen gelegd en ze vast gemeanderd. De tule heb ik daarna gedeeltelijk weggeknipt. Ik was eigenlijk van plan om de rand af te werken volgens de 'Wietske-methode' maar dat ging niet goed met tyvek, dus heb ik er een zwart biesje omheen gezet, dat ik daarna met acrylverf heb gekleurd om het patroon tot de rand te laten doorlopen.
.
This post is cross-posted on Margeeths quiltblog.

9 opmerkingen:

Wietske zei

Mooi!!!!!!!!!!!!

Marion zei

Je quiltje is erg goed gelukt, heel erg mooi.

Anoniem zei

mijn complimenten prachtig geworden!!

wilma zei

Anoniem is wilma Iets te snelop publiceren gedrukt

petra zei

Ha Margeeth
Je quiltje is heel mooi geworden.
Voor mijn quiltje heb ik ook een foto genomen van een detail van de huid van een hagedis. Over de uitwerking heb ik al veel nagedacht (veel verder kom ik momenteel niet met 14 voedingen per dag!) maar tyvek was nog niet in mij opgekomen. Heel mooi resultaat. Groetjes Petra

Hilde van Schaardenburg zei

Margeeth, schitterend!!!
Pet af!
liefs Hilde

Marjon zei

Je quiltje is heel mooi geworden.

Corryna zei

Margeeth, ik vind deze heel erg mooi. Je hebt het voor elkaar gekregen om een 3d effect te maken, waardoor de huid echt lijkt te leven. Heel mooi. Goed kleurgebruik!

noor zei

Heel erg mooi geworden, prachtige kleur en goed materiaalgebruik.
M'n complimenten!