zondag 21 september 2008

zwart-wit maar vooral alles wat er tussen zit deel 2



Met zwart-wit kwam ik niet zo ver, behalve dan de biesjes waar ik mijn quilts mee afwerk. Die maak ik meestal van deze combinatie.



Toch weer terug naar dat gradatie-verven, vooral ook omdat ik stof verven een van de leukste dingen vind om te doen, maar je toch je voorraad ook eens aan moet spreken.



Alle kleine stukjes van de vorige keren bij elkaar gezocht, in vierkantjes en rechthoekjes geknipt en met de donkerste aan de buitenkant begonnen op zwart vilt te stikken. Steeds lichter naar het midden toe en steeds met antraciet garen met een glimmertje erin. Hierdoor gaat het toch wat meer leven. Eerst wilde ik het niet afwerken, maar toch besloten om er een heel smal biesje omheen te zetten wat ik vervolgens met linnen garen heb geborduurd. Volgens mij zien jullie daar niets van.



Het maakt overigens nog grote kans vervangen te worden door kraaltjes om het nog een beetje minder saai te maken.Op naar de volgende opdracht, groet, Simone.

6 opmerkingen:

Margeeth zei

Mooi geworden Simone. En een bekend probleem met dat stof verven. Wel kratten vol met zelf geverfde stof hebben, maar dat moet je dan ook gaan gebruiken....
Wat bij mij dan ook nog meespeelde dat ik het 'zonde' vond om zelfgeverfde stof te gebruiken voor 'zo maar' een quilt. Inmiddels heb ik zoveel stof geverfd dat ik daar in ieder geval geen last meer van heb.

Anoniem zei

Hallo Simone
Ik vind het heel mooi geworden.
En ik ben het met je eens stof verven is ontzettend leuk !
Ik verf ook garens en bandjes etc

Anoniem zei

anoniem is Wilma. Ik heb weer wat verkeerd gedaan

Marion zei

Nou Simone, het is toch goed gelukt al zeg ik het zelf. Een beetje Erica Carter idee. En saai helemaal niet.

Anoniem zei

mooi geworden simone!
groetjes petra

Hilde van Schaardenburg zei

Simone,
wanneer je het werk van een afstand bekijkt is het heel krachtig, ja echt mooi!
groeten Hilde