dinsdag 9 september 2008

Tyvek is wit!




Het quiltje is als volgt gemaakt:

De lapjes die zijn grijs geverfd (zie eerder bericht) daar was ik nog niet helemaal tevreden over.

Ik heb de mooiste lapjes uitgezocht en nog een lap witte katoen genomen. Deze stof heb ik gestempeld met zwarte en witte verf.
Vervolgens heb ik de tyvek gefohnd en de losse draden die ontstaan na het wassen en verven van stof heb ik meegenomen in het krip-proces van de tyvek.

Daarna heb ik de lapjes in strookjes geknipt en bevestigd op de witte bestempelde katoen.
Tot slot heb het geheel verwerkt tot een mooie compositie met de tyvek en angelina.

Het was nog een klus om de tyvek te bevestigen aan de quilt (zwaar en keihard)



6 opmerkingen:

Marion zei

Petra, helemaal mijn stijl.

Margeeth zei

Het is een mooie quilt geworden, Petra.
Tyvek is inderdaad een ramp om te naaien, ik heb er al heel wat naalden op gebroken.

Hilde van Schaardenburg zei

Petra, heel mooi en vooral ook zo spannend! Ik houd van diverse structuren in een werk. Tyvek heeft tot nu toe nog niet mijn voorkeur gehad. Ik denk, dat ik ook nog te weinig ervan af weet. Ik zal alle Tyvekverhalen met grote belangstelling volgen!

Anoniem zei

Ik vind het mooi geworden.
Er is ook geel tyvek (wordt o.a gebruikt voor overals )

Anoniem zei

anoniem is Wilma

flox zei

Petra, mag ik je Tyvek is wit quiltje gebruiken voor mijn allerlaatse stukje in Quiltnieuws (juninummer) dat zal gaan over hot textiles?
Zo ja stuur dan een foto met hoge resoluie (en wat uitleg) naar f.denhartog@jbr.nl.

Groet,

Flox den Hartog Jager schrijver van het experiment