dinsdag 24 juni 2008

Mr.Peacock






Enige jaren geleden hebben wij tijdelijk in een huis gewoond in de nabijheid van een dierenpark . In dat park woonden (en wonen nog steeds) ook een aantal pauwen. Bijna iedere avond, omstreeks 18.00 uur, verscheen er bij onze voordeur een pauw die met zijn snavel tegen de ruit tikte. Hiermee liet hij weten wel trek te hebben in een paar stukjes brood. Soms nam hij ook een paar mede-dierenparkbewoners mee. Door onze kinderen werd hij Mr.Peacock genoemd.

Het kan gebeuren dat je op de Hoofdweg in ons dorp (3000 inwoners) Mr. Peacock ziet wandelen waarbij het verkeer (b.v de streekbus) zich aanpast aan zijn snelheid tot hij weer wegvliegt naar het dierenpark. 's Avonds slaapt hij in een boom naast het dierenpark.

Inmiddels wonen we in een ander huis, wat verder van het dierenpark vandaan, maar af en toe hoor ik hem nog luidkeels roepen met dat bekende pauwengeluid.

Als eerbetoon aan 'onze Mr.Peacock' heb ik een pauw gemaakt voor het thema 'oog': de ogen van de pauw en de 'ogen' op zijn staart.

Ik ben begonnen op een lap zelfgeverfde stof waar ik de veren op geverfd heb. Daarna de veren versierd met freemotion quilten. Het lichaam van de pauw heb ik genaaid op oplosbaar vlies. De ogen op de veren bestaan uit organza, angelina en geverfde vliesofix.
Lya

6 opmerkingen:

Wietske zei

Lya,
ik vind hem schitterend!! Vooral van dichtbij is het een lust voor het oog!!
Wietske

Margeeth zei

Wat een mooi quiltje is dat geworden, Lya. Origineel idee ook, om de 'ogen' op een pauwenstaart te gebruiken.
Toen ik nog thuis woonde woonden wij in Leiden tegenover een kinderboerderij. Ook daar hadden ze pauwen en ook die kwamen bij ons thuis. Het vrouwtje heeft zelfs een paar keer bij ons in de tuin zitten broeden, toen hadden we dus hele schattige kleine pauwtjes. Helaas heb je altijd vervelende mensen die zoiets moeten verpesten. Na klachten van een enkeltal buurtbewonders die last hadden van het geroep zijn de pauwen gevangen en afgemaakt.

Margeeth zei

De vorige reactie was dus van mij.

Anoniem zei

hallo lya
Wat een prachtige quilt is het geworden.
Groet Wilma

Marion zei

Wouw Lya, dit is een mooi quiltje geworden, super.

Anoniem zei

Lya, heel erg mooi! Petra