maandag 24 maart 2008

Idefix










Het thema strips leek me wel iets. Al snel kwam bij mij Asterix & Obelix op, ik heb die stripverhalen in mijn jeugd allemaal gelezen.
Zo begon ik de stripboeken nauwkeuriger te bestuderen, minder de tekst, meer de tekeningen.
Ik kwam tot de ontdekking, dat Albert Uderzo's werk gewoon meesterlijk is!
Mijn keuze viel op het hondje Idefix van Obelix, hij is heel eenvoudig met een paar lijnen in zwart/wit getekend.
Ik maakte een ontwerp op een vel tekenpapier van 50 x 65 cm en werkte darna volgens een stappenplan.
  1. Ondergrond: op wit katoen Steam-A-Seam 2 geplakt en daarop vele verschillende draden van wol, katoen en zijde horizontaal gelegd en gefixeerd door strijken. Vervolgens met de naaimachine overheen vrijgeborduurd. Ik heb de kleur lentegroen gekozen voor het Gallische dorp, waar de wereld nog "in orde" is.

  2. Daaroverheen applicatie en borduren van Idefix, Obelix's buik, schoen en vlecht met strik.

  3. Afwerking met een onzichtbare rand.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Aaaaaah, wat enig: Obelix en Idéfix! Fijn dat je er een beschrijving bij doet van hoe je het hebt opgebouwd, héél inspirerend!

Margeeth zei

O wat schattig. Leuk ook die vlecht van Asterix (? of was het nou Obelix) die subtiel boven in beeld hangt.

Marion zei

Wat is het goed geworden Hilde,ook fijn dat er een goede werkbeschrijving bij is . Mijn complimenten.

Anoniem zei

Wat is het weer goed geworden Hilde
Mijn complimenten