zondag 22 januari 2012

Opening doors

Eindelijk, mijn quilt voor aboriginal art is ook af. Een aantal mensen uit onze groep had al inspiratie opgedaan in het Aboriginal Art Museum in Utrecht, dat heb ik ook gedaan. Of eigenlijk heb ik mijn inspiratie uit een boek dat ik daar kocht "opening doors", over door Aboriginal kunstenaars beschilderde deuren.

Dit is de bladzijde uit het boek die ik gebruikt heb, ik heb de deur helemaal links boven als inspiratiebron gebruikt.

Mijn idee was om de patronen te bleken in zwarte stof, alleen het lukte me niet om het echt wit te krijgen, dus nu 10 pogingen (verschillende stoffen, discharge, bleek) heb ik het maar opgegeven en de lap die er het spannendst uitzag verder bewerkt, want door al dat geëxperimenteer was ik ook al veel te laat:


4 opmerkingen:

Petra zei

mooi margeeth!
groetjes petra

Hannie de Beer zei

Dit werkje is in ieder geval prima gelukt! Leuk idee met disschargepasta. Je hebt in ieder geval weer lappen genoeg voor een ander werkstuk.

Suus zei

Nou ik vind `m goed gelukt hoor. Goed idee om het zo uit te werken.

Anoniem zei

Weer totaal anders. Wat leuk om te zien hoe verschillend iedereen er mee aan de slag gaat.
Aty