dinsdag 13 september 2011

Inspiratie....




Het thema fractals sprak mij direct aan. De psychedelische afbeeldingen op internet vind ik geinig. Maar erg moelijk in uitvoering op stof.
Ik heb onderstaande zwart-witte afbeelding als uitgangspunt genomen voor het ontwerpen van de stof. Dit heb ik met transferverf en papier gedaan. De stof was wit.... Het werken met transferverf vind ik een bijzonder traag proces en ik wilde dat ik een strijkbout had met een groter oppervlakte:-))






Ik ben heel tevreden met de stof en het quiltje in wording tot dusver. Maar naar mij idee is het nog niet af. En weet ik het even niet meer met de fractals. Het quiltje ligt al weken op tafel en ik wacht op inspiratie. Tips en suggesties zijn welkom.

4 opmerkingen:

Suus zei

Mooi Petra, goed weergegeven.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Prachtige stof geworden, misschien een idee om nu met freemotion naaien aan de gang te gaan en fractals in te gaan naaien. Wordt heel erg mooi.

Sonja Thalen zei

Wat Corinne zegt Freemotion quilten, lijkt mij de beste oplossing.

Petra zei

ha meiden, freemotion quilten daar had ik ook aangedacht en ik heb prachtige patronen gevonden op internet (vooral die van koraal)
Maar daar wordt het zo 'plat' van als je begrijpt wat ik bedoel? En gaat het iets toe voegen? Dat is beetje het punt waar ik nu op vast loop.
Maar wel bedankt hoor:-)) Petra