zondag 3 april 2011

Tulpen

Toen ik het thema voorjaar las, dacht ik gelijk aan tulpen. Misschien omdat Holland bekend staat om zijn tulpen, denk aan de Keukenhof. Of omdat de meeste Nederlandse huishoudens wel tulpen in de tuin hebben staan, of anders in de vaas.
Wat heb ik gedaan, de ondergrond zijn 2 delen van een meelopertje, daaroverheen  heb ik oranje organza en blauwe tule gelegd en machinaal gequilt.
Daarna heb ik smalle reepjes groene stof gescheurd, die ook vast gequilt, en daar aan vast van zijde de tulpjes.
Eén tulp heb ik versierd met kraaltjes.
En ik vond het een leuk thema.

4 opmerkingen:

Suus zei

Een erg leuk quiltje Sonja, en al zo snel af ook. Leuk om te lezen dat je het thema leuk vind. Maar hij staat bij het label verbondenheid? Is dat de naam van je quiltje?

Lya zei

Leuke voorjaarsquilt!
Lya

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Je bent heel erg snel!! en het is een heel leukemooie quilt geworden. Die meelopers geven wel een heel goed effect!!!

Unknown zei

Het voorjaar krachtig uitgedrukt in deze mooie quilt.