zondag 3 april 2011

Tekst

Toen ik 6 jaar jong was. lang geleden, leerden wij in klas 1 en 2 (de huidige groep 3 en 4) schrijven volgens 'De methode voor het schrijfonderwijs op de lagere school door Dr.J.Altera', uitgave J.B.Wolters, Groningen. Voor het thema tekst heb ik mijn schoolschriften van destijds tevoorschijn gehaald en enkele bladzijden eruit op stof geprint. Als juf tevreden was met het resultaat kreeg je een stempel of een poëzieplaatje. Soms mocht je als beloning de volgende oefening met rode inkt schrijven, dan stond er een 'r' naast het cijfer (zie rechtsonderaan in de quilt). Het viel niet mee om nu net zo mooi te schrijven met de naaimachine als destijds met de kroontjespen met inkt uit een los potje. Omdat ik dacht dat de juf wel tevreden zou zijn ben ik meteen maar met rood garen gaan 'schrijven'. Het was leuk om de oude schriftjes weer eens te zien en mezelf tegen te komen in de schrijfwijze van toen.... Schrijven van teksten is een van de vele mogelijkheden om met anderen te communiceren. Lya

4 opmerkingen:

Sonja Thalen zei

In één woord PRACHTIG.

christina zei

SCHITTEREND! En wat een herkenbaar verhaal van die kroontjespen.

Petra zei

Wat leuk Lya, en wat kon jij vroeger netjes schrijven, zo regelmatig!
Kan je dat nog steeds? LOL
Groetjes Petra

Unknown zei

Een goed idee en mooi uitgewerkt.