vrijdag 31 december 2010

Genen


Op de laatste dag van 2010 hierbij mijn bijdrage voor het onderwerp 'genen'.
Op een 'gesneeuwverfd' lapje heb ik met diverse stempels en met organza de letters A, T, C en G gemaakt. De 'A' staat voor Adenine, de 'T' voor Thymine, de 'C' voor Cytosine en de 'G' voor Guanine. Deze stoffen vormen gepaard (A met T, C met G) de 2 nucleotide-strengen die tezamen de dubbele helix van het DNA vormen.
De dubbele helix is free-motion genaaid. Het was even oefenen voor ik de juiste 'Schwung' te pakken had om de helix goed af te beelden.
Lya

4 opmerkingen:

Corry in Canada zei

Hi LYA,
Dat nucleotide-string heb je mooi gedaan ik ben er dagen mee bezig geweest ,maar dan met kleuren,en dat ging niet zo gefelicteerd.
Corry

marjolijn zei

Dat is je goed gelukt Lya. Ziet er heel goed uit!Ik kan wel zien dat je verstand hebt van het onderwerp.

Marion zei

Dit quiltje kan zo mee doen met het volgende thema :)

Petra zei

leuk lya met al die letters door elkaar en ik dacht net als sonja... je quilt voor het volgende thema is al af!
petra