zondag 3 oktober 2010

India



Mijn bijdrage voor het onderwerp India: een mangoboom. De mango is de nationale vrucht van India. Mango's groeien aan bomen, bijna overal in India. Er zijn meer dan 100 soorten.



Ik kwam tot deze keuze omdat ik, toen het onderwerp bekend werd gemaakt, moest denken aan Hemalatha, een kinderarts uit India. In de jaren '90 kwam zij om de paar jaar naar het St.Radboudziekenhuis in Nijmegen voor bijscholing. In die periodes was ze regelmatig bij ons te gast. Ze vertelde ons een keer over de vele mangobomen in de tuin van het ziekenhuis waar zij werkte. Bij het afscheid spraken we af dat we een keer bij haar langs zouden komen in India in de periode dat de mango's rijp zouden zijn. Helaas hoorden we daarna niets meer van Hemalatha. Brieven werden niet meer beantwoord en ze kwam nooit meer voor nascholing naar Nijmegen. Niemand weet wat er met haar is gebeurd.



Ik draag daarom mijn quiltje op aan Hemalatha.
Lya

4 opmerkingen:

Hilde van Schaardenburg zei

Lya,
wat een mooi werk! Het raakt me wel. Ik hoop, dat u Hemalatha op een dag weer terug ziet.
groet
Hilde

wilma zei

hallo Lya
Wat een prachtig werk is het geworden.
En wat een triest verhaal achter deze quilt.
Laten we hoppen dat het met Hemalatha goed gaat.
Groet Wilma

Marion zei

Wat een kleurijk quiltje is het geworden. En het verhaal achter het quiltje spreekt mij ook aan.

Margeeth zei

Wat een mooi kleurrijk quiltje met een triest onderwerp.