zaterdag 23 oktober 2010

Conception

Genen spelen de hoofdrol in de erfelijkheid, zij bevatten de informatie voor de erfelijke eigenschappen, die nodig zijn voor het ontwikkelen, in stand houden en voortplanten van een individu. De chromosomen zijn de dragers van de genen.

In mijn werk heb ik de chromosomenvormen met doorzichtige wateroplosbare gutta op katoen geschilderd en dan daar overheen met textielverf geschilderd. Daardoor bleven de chromosomen wit. Met bont borduurgaren heb ik over de chromosomen geborduurd. Verder heb ik nog verschillende technieken toegepast zoals crashing en andere om de eicel en de zaadcel uit te kunnen beelden.

5 opmerkingen:

Marion zei

Hilde wat heb jij ons nieuwe thema goed uitgebeeld, mooi.

Margeeth zei

Prachtig Hilde, hier zit alles in. Wel een hele grote zaadcel ;-)

wilma zei

Zoals gewoonlijk weer een prachtig werk mijn complimenten Hilde.
Goed uitgebeeld en wat ben je vlot.

christina zei

Werkelijk schitterend.

Petra zei

Mooi Hilde, ik vind de eerste versie ook al mooi!
Ik heb helemaal nog geen idee wat ik zal gaan maken en jij bent al helemaal klaar!!
Groetjes Petra