woensdag 12 mei 2010

Uitgebloeid

De hortensia: Toevallig mijn favoriete plant die het ook nog goed doet in een tuin op het noorden; in de tuin in Tiel stonden er dan ook aardig wat (volgens DH eigenlijk wat teveel, maar volgens mij kun je nooit teveel hortensia's hebben).

Maar, de inspiratie voor het quiltje kwam niet van de hortensia's in de tuin in Tiel, maar van een paar flinke uitgebloeide exemplaren in de tuin in Dalem (waar we tijdelijk wonen). Natuurlijk hadden de bloemen er al lang uitgeknipt moeten zijn en dat heb ik inmiddels ook gedaan, maar niet voordat ik deze foto had gemaakt:



 En dit is de quilt die ik gemaakt heb:


"Uitgebloeid"
30x30 cm, uitsluitend handgeverfde en geroeste stoffen (de rest van mijn stoffen ligt in de opslag), machinaal gepatcht en geappliceerd. Voor de achtergrond heb ik een gemodificeerde versie van de techniek gebruikt die ik van Ans Kastein had geleerd. De workshop was bij ARTfor12, dus dat vond ik wel toepasselijk.


An english translation of this post is crossposted at Margeeths quiltblog.

3 opmerkingen:

Marion zei

Een heel leuk quiltje vind ik het geworden.

petra zei

hoi margeeth, een leuk quiltje!
groetjes petra

Lya zei

Een heel mooie quilt!
Zit de modificatie van de achtergrond in de quiltlijnen?
Groeten van Lya