donderdag 20 mei 2010

Groen?!


Het blad van een hortensia was in mijn gedachte altijd groen.

Maar niets is minder waar........

Deze foto heb ik gisteren gemaakt in de tuin. Nu de bladeren groter worden, wordt de kleur groener. Maar een paar weken geleden waren de bladeren heel donkerrood, bijna zwart. In het nieuwste blaadje kan je dat nog zien.
Ik heb onlangs een oranje lap stof (niet zo mooi gelukt) opnieuw geverfd. De nieuw geverfde lap komt erg overeen met de kleur van de bladeren. Alleen 'voelt' het niet als hortensia.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

Margeeth zei

Volgens mij hangt dit ook af van de soort hortensia? Bij 'ons' in de achtertuin zijn de nieuwe blaadjes heel licht groen.

Ekchilte aalo zei

Zij zijn zo volledig van leven! Enkel de natuur kan iets zo gevoelig houden van.