zondag 29 november 2009

Bonte Was



Bont, Bont?! Bonte was zul je bedoelen.
Dat was mijn eerste reactie na het bedenken en kiezen van dit thema.
Wanneer ik voorheen op zolder bezig was, deed ik vaak iets met lapjes en tussen de bedrijven door de was. Na de geboorte van de tweeling, in maart 2009, ben ik vaak op zolder bezig met de was en tussen de bedrijven door (soms) met lapjes.

In eerste instantie wilde ik iets met veel kleine kleurige lapjes. Ik had nog nooit met transferverf en transferkrijtjes gewerkt en dit leek mij een mooie uitdaging. Nadat ik de transferverf en krijtjes in huis had bleek dat de verf op synthetische stof gestreken dient te worden. Dat had ik me niet gerealiseerd. Na flink zoeken in de lapjesvoorraad, bleek dat ik dat helemaal niet had. Via internet (ideaal alles wordt thuis bezorgd:-)) synthetische stof besteld en aan de slag.
Ik heb aardig wat kleurige lapjes gemaakt maar de kleuren van de transferverf, vind ik niet zo mooi. Er diende dus een ander plan komen.

De Bonte Was kwam weer terug en daar ben ik mee aan de slag gegaan.
Handgeverfde stoffen, vliesofix, en een uitvergrote print van de foto van m'n waspoederblik.
Om aan te geven dat het om een bontwasmiddel gaat, heb ik de kleuren van de regenboog toegevoegd (rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet).
Niets zo bont als de regenboog.

7 opmerkingen:

Linda Robertus zei

Wat een ontzettend leuk quiltje!

Marion zei

Weer een andere manier om het thema te benaderen, heel goed over nagedacht. Wat wil je zoveel was met een tweeling en de rest, en je maakt nog reclame voor een A-merk ook.Ik vind dat je quiltje daarom ook heel goed gelukt is.

Marjon zei

Leuke verwerking van het thema, het is dan ook een heel leuk quiltje geworden.

Margeeth zei

Dat wordt gelukkig weer minder hoor, die was. Ik weet nog dat ik, toen ik er twee in de luiers had ook minstens een was per dag moest draaien, ophangen en opruimen.
Je quiltje is heel erg leuk, een erg goed idee.

Grappig om te zien hoeveel verschillende ideeën dit thema oplevert.

Lya zei

Wat een grappige quilt: echt 'uit het leven gegrepen'!
Ik moet je teleurstellen: die was duurt nog heeeeeel lang, zeker als ze een intensieve sportcarriere gaan nastreven.

wilma zei

leuk gevonden Petra
En knap dat je er nog tijd voor vind

Sandra zei

Superleuk, zagen die verpakkingen er nog maar steeds zo uit. Mooi je zelfgeverfde stoffen!