zondag 6 september 2009

Zijden Rok


Jaren geleden heb ik een zijden rok gekocht. Deze rok heb ik veel gedragen maar de afgelopen jaren heeft het eigenlijk alleen maar in de kast gehangen. Weggooien daar vond ik de stof veel te mooi voor, maar doelloos in de kast hangen is ook zo wat. Ik had al eens bedacht dat ik een sjaal van de rok zou gaan maken.

Met het thema 'Rozengeur en Maneschijn' was het idee snel geboren. Want wat mij betreft kan de stof niet beter tot zijn recht komen dan op deze wijze.

Om diepte in het quiltje te krijgen en de bloemen mooi uit te laten komen heb ik het quiltwerk heel summier gehouden.

Ik ben erg tevreden met het eindresultaat en van het restant van de rok maak ik alsnog een sjaal, het wordt alleen iets korter:-))

5 opmerkingen:

Linda Robertus zei

Prachtig, Petra!

Marion zei

Mooi quiltje, maar zaten de rozen al op de stof of heb je ze er zelf op gemaakt? De kleuren zijn helemaal mijn smaak.

Margeeth zei

Heel erg mooi en subtiel gedaan.

Petra zei

Hoi Sonja,
Ik had graag gewild dat ik zulke mooie rozen op zijde zou kunnen schilderen:-)
Ze stonden er al op.

wilma zei

hallo petra
Ik vind het prachtig geworden.
Mijn complimenten.