dinsdag 29 september 2009

Rozengeur en maneschijn


Op 23 oktober 1991 promoveerde mijn echtgenoot op het onderwerp "Magnesium metabolism in Childhood".
Tot mijn grote verrassing was een van zijn stellingen, behorende bij het proefschrift: "Voor diegenen die een (huwelijks)relatie aangaan met een medicus (m/v) is Hall's artikel "Medical marriage, no bed of roses" aanbevolen literatuur" (A.Hall, BMJ 1988; 296: 152-153)"
Na ruim 28 jaar heb ik er toch nog steeds geen spijt van met een medicus te zijn getrouwd.
Inmiddels hebben we ook een tuin vol rozen die iedere zomer prachtig in bloei staan.
Het leven is best wel 'rozengeur en maneschijn'.
Lya

4 opmerkingen:

Wietske zei

Lya,
wat een mooi quiltje, vooral de kleuren. Leuk, je verhaal erachter.

Marion zei

Je quiltje past goed bij het thema, en ik hoop dat jullie huwelijk nog lang mag blijven duren.

Hilde van Schaardenburg zei

Lya, die is leuk en heel speciaal!
Nu ik jullie allebei heb leren kennen, afgelopen zondag in Alkmaar, kan ik het wel zien, met jullie twee zit het goed!
liefs Hilde

Margeeth zei

Wat een interessante stelling. Ik vind stellingen altijd het leukst van het hele proefschrift, jammer genoeg zijn ze op sommige universiteiten afgeschaft. Op zich ook wel fijn, als je huwelijk geen 'bed of roses' is, want aan rozen zitten doornen en daar kun je je akeling aan prikken.
Je quilt is heel mooi, mooi zo die tekst erin verwerkt.