dinsdag 11 september 2012

De reizen van Marco Polo

 
Nog geen 1 October , maar mijn werkje voor het thema reizen is klaar!
Mijn inspiratie haalde ik bij de reizen die Marco Polo maakte . Hij werd geboren in Venetië, in 1254, was handelaar en ontdekkingsreiziger. Maakte reizen van 1271 tot 1295  naar onbekende gebieden, zoals  Perzië, China en Indië. 
 Een oude kaart printte ik op organza en de route ingestikt.   Op geroeste stof verwerkt met  een karavaan , bergen en pagodehuis. Een afbeelding van Marco Polo met gelmedium overgebracht op organza.
Het is een stukje geschiedenis, dat mij erg aanspreekt  en al langer wilde verwerken in stof, dit was dus een goede gelegenheid!
 
 

5 opmerkingen:

els zei

Een interessante quilt Hannie. Spreekt me erg aan.

Suus zei

Hij is prachtig Hannie.

Margeeth zei

Hij is mooi, een echte Hannie. Mooie geroeste lap ook.

Lya zei

Mooie quilt, Hannie!
Lya

Mariëlle Huijsmans zei

ik heb je quiltje in het echt gezien, hele mooie „historische” kleuren