zaterdag 1 oktober 2011

What is a Fractal ?


Wat is een FRACTAL ? Die vraag bleef maar in mijn hoofd spelen. Op internet gezocht wat de betekenis hiervan is, inmiddels weet ik alles over Mandelbrot, Helge von Koch, Cantor, Gaston Julia, Jules Ruis en verzamelingen. Mooie plaatjes leverde dat op, maar hoe zet je het om in textiel, hoofdbrekens koste mij dat. Ik heb gekozen voor het vereenvoudigen van dit onderwerp. De Ammoniet kan ook onder de FRACTAL vallen, en dit werd mijn uitgangspunt. De ondergrond is een shibori, zwarte katoen die ik gebleekt heb. Daarna heb ik een eenvoudige spiraal uitgeknipt uit Japans papier, en vast gestikt op de ondergrond, de zwarte lijnen heb ik er met zwarte stift op getekend. Ik moet erbij zeggen dat ik dit de moeilijkste opdracht vond die we tot nu toe hebben gehad.......

2 opmerkingen:

Janny de Roo zei

...en het is je toch heel goed gelukt Sonja !

christina zei

maar hij is wel heel mooi geworden