donderdag 21 augustus 2008

Rice paper butterfly

Toen het thema zwart/wit bekend werd, had ik geen idee wat ik er mee moest. Uiteindelijk ben ik maar gaan experimenteren met potato dextrin, met zwarte verf op witte stof.
De structuur die ik daarmee kreeg, deed me denken aan vlindervleugels. En zo kwam ik uit bij een heel mooie zwart/wit vlinder, genaamd Rice Paper Butterfly.
Het heeft nog een aantal pogingen geduurd voordat ik tevreden was, maar uiteindelijk had ik een mooie grijs/witte achtergrond.
En daar heb ik met zwarte verf de vlinder op geschilderd.

Hiervoor heb ik de achterkant van de stof gebruikt. Die was nog net iets vager dan de voorkant en daardoor beter geschikt.
Het schilderen was leuk werk, maar ook een beetje eng. Eén foutje en je kan opnieuw beginnen.
Maar gelukkig ging het allemaal goed.
Nu nog nadenken over de afwerking.

5 opmerkingen:

Marion zei

Wauw, dat ziet er spectaculair uit niet te veel aan de afwerking doen, heeft het niet nodig.

Hilde van Schaardenburg zei

Wietske, meesterlijke klasse!!!

Margeeth zei

Hij is nu al prachtig. Ik sluit me aan bij Sonja, zou ook niet te veel aan de afwerking doen.

Anoniem zei

Ja, inderdaad, hij is al helemaal geweldig zo! Wat een vaste hand van schilderen heb jij zeg!

Anoniem zei

Geweldig Wietske!
Ik zou willen dat ik zo kon schilderen